zaterdag 3 juli 2010

Van Volendam naar Naarden

Na het bezoek van Daan en Wil hebben we ook de donderdag en vrijdag doorgebracht in Marina Volendam. De donderdag begint met een grote brand in een paar panden aan de oude haven, zelfs het radio- en TV journaal wordt gehaald. 's Middags zijn we naar Edam gefietst, het haventje ziet er heel knus uit, misschien iets om een volgende keer eens aan te leggen. Vrijdag is het tropisch warm, en zal herinnerd worden als de dag waarop het NL elftal de halve finale van het WK haalt ten koste van BraziliĆ«.
Cees bezoekt een authentieke Volendammer kapper om wat wilde haren kwijt te raken en 's avonds gaan we lekker eten op de Dijk bij hotel Le Pompadour, terwijl heel Volendam nog in het oranje luidruchtig feestviert. Met Irene's enkel gaat het stukken beter, lopen gaat weer.

Zaterdag vertrekken we naar de jachthaven Naarden. We hopen tenminste een deel te kunnen zeilen, we hijsen alles wat we aan boord hebben, maar als de snelheid terugloopt tot minder dan een knoop starten we de motor. Onderweg passeren we de vuurtoren van Marken (ook wel bekend als 'Het Paard van Marken' en even later het eiland Pampus, zie foto's).
De muggen houden we deze keer buiten met ons zelfgemaakt muggengaas, wat perfekt blijkt te werken. Binnen geen mug te zien. In de kuip is de muggenconcentratie hoog, maar niet zo dramatisch als bij onze tocht van Enkhuizen naar Volendam.
Eenmaal in Naarden aangekomen, komen we een paar fikse donderbuien over. Heerlijk als verkoeling bij de nog steeds tropische temperaturen !

De komende 3 nachten zullen we in Naarden (ver)blijven in verband met Arnold's verjaardag en Irene's bezoek aan de orthopeed in Amstelveen op maandag. Het gips moet van haar hand, en kan na controle er hopelijk afblijven.
Naarden heeft een prachtige jachthaven, beschut gelegen tussen de bomen. Wij liggen afgemeerd aan de splinternieuwe Westzijde, nadat de ons eerder toegewezen box bezet bleek. Vinden we eigenlijk wel zo prettig, direct naast de stroom- en wateraansluiting. En met gratis internet !