zondag 6 juni 2010

We zijn weer onderweg!

We zijn sinds woensdag 2 juni weer op de 'Chip' ingescheept. Omdat we nog niet aan boord  zijn geweest, moeten we twee keer rijden om alles aan boord te krijgen, eerst alle nieuwe kussens en daarna alle kleding en overige uitrusting voor 2 maanden verblijf aan boord. Prompt natuurlijk een paar zaken vergeten waardoor we woensdagavond nog even terug naar huis moeten. Maar donderdag is het dan zover, trossen los en naar Stellendam via 3 sluizen en het Haringvliet. Gelijk een vuurdoop met windkracht 5 op de kop. Vrijdag 's morgens vroeg door de sluis het Slijkgat op en onderweg naar Scheveningen. 's Avonds borrelen op de 'Trijn Hobbel' van Wouter en Tineke, mede-leden van de Compromisclub en ervaringen uitwisselen over de inrichting van onze boten. Voor komend winterseizoen weer het nodige kluswerk in het verschiet !
Zaterdag vroeg al weer op zee onderweg naar IJmuiden. Weinig wind, de zee is als een spiegel. 's Middags heerlijk luieren op het drukke strand. Zondag komen Lou Lou met Arnold en Bart op bezoek. Arnold wordt voor het eerst in z'n nieuwe reddingsvest gehesen en dendert over de steigers van de Marina IJmuiden (ja die marina die met geld van Holleeder is gebouwd door Enstra). Op het strand is het genieten voor het kleine mannetje. Helaas wordt het weer in de loop van de dag steeds slechter. Op de terugweg van het parkeerterrein waar we de jongelui helpen inschepen in hun auto, lopen we oud collega Hans en Ingrid Hermans letterlijk tegen het lijf. Onder het genot van een wijntje halen we gezellig oude herinneringen op. Daarna in het lokale restaurant de specialiteit van de chef (slibtong) gegeten. Morgen (maandag) zijn we van plan door te varen naar Amsterdam (Sixhaven) om nog wat inkopen (o.a. koffievoorraad voor de Nespresso)  te doen.